ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16

    Cool آموزش مقدماتی کتیا عمومی ( قسمت اول ، بخش اول تدریس شد )


    درود بر دوستان عزیز
    بنا به میل شخصی ، میخواهم در آینده ( آماده کردن سرفصل های تدریس یذره طول میکشه! ) نزدیک از محیط اسکچر و پارت دیزاین و محیط مونتاژ و همچنین بخش درفتینگ کتیا ، قدم به قدم همراه با آموزش طراحی یک سری طرح های جالب را در انجمن قرار دهم.


    این آموزش کاملا رایگان و توسط خودم نوشته شده و اینجا قرار داده میشه.




    دوستانی که مایلند حمایتی
    هم از من بکنند ، پیام خصوصی بدهند










    توجه کنید که تدریس فقط بخشی از آموزش کتیا هست ، بیشتر از نصف آموزش به تمرین شما بستگی داره. با تمرین و تمرین و تمرین میتونید در کتیا حرفه ای تر بشید. نگران تمرین ها هم نباشید. تمرین های خوبی رو تعیین میکنم.


    * در ضمن رفع اشکال هم خواهم داشت و دوستانی که در کتیا عمومی سوالاتی دارند ، میتوانند مطرح کنند

    * همچنین در پایان برخی جلسات هم تمرین هایی مشخص خواهم کرد که بوسیله آنها بتوانید برقدرت تحلیل شکل اصلی و رسم آن در کتیا ، اضافه کنید.









    دوستان عزیز هرسوالی ، انتقاد یا پیشنهادی داشتید ، پیام خصوصی بفرستید. ممنون
    ویرایش توسط Azahed : 2017/08/01 در ساعت 09:26
  2. 2
  3. #2
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16
    سر فصل هایی که قراره در بخش اول ، آموزش داده بشه عبارت است از :
    1. آشنایی با محیط اسکچر
    2. معرفی کلی Toolbar ها
    3. توضیح کامل Toolbar ها و فرمان های آن
    4. ارائه تمرین ، که شما بعد انجام هر تمرین میتوانید ایمیل کنید یا در یک تاپیک جداگانه آنهارا قرار میدیم.
    ویرایش توسط Azahed : 2017/08/01 در ساعت 09:25
  4. 1
  5. #3
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16
    " خرد هر کجا گنجی آرد پدید ز نام خدا سازد آن را کلید "


    • آشنایی با محیط اسکچر

    محیط اسکچر یک محیط دو بعدی برای طراحی است که پایه بسیاری از طراحی های سه بعدی را در اینجا پی ریزی میکنیم (!) . بسیاری از مشکلات ظاهرا پیچیده طراحی با یادگیری اصولی و مفهومی این محیط قابل برطرف شدن است.

    برای ورود به محیط اسکچر ، روی استارت ( بالا سمت چپ) کلیک کرده و از Mechanical design روی Sketcher کلیک میکنیم. ( عکس زیر )


    پس تا اینجا فهمیدیم که برای رفتن به این محیط ، مطابق دستور مقابل عمل میکنیم : Start -> Mechanical Design -> Sketcher


    • آشنایی با این محیط


    شما بعد از کلیک روی اسکچر وارد محیطی میشوید و به علت دو بعدی بودن فضای طراحی ، ابتدا یک صفحه که میخواهیم روی آن طراحی کنیم ( فرقی نمیکند که XY -XZ-YZ انتخاب کرده باشید) انتخاب میکنیم. پس با انتخاب هر کدام از صفحه ها مستقیم وارد محیط طراحی میشویم .( به عکس توجه کنید )

    * نکته ای درمورد این به دوستان متذکر شوم که این محیط با محیط نقشه کشی فرق میکند . ما در اینجا طرحی را میکشیم که مستقیم سه بعدی کنیم و اگر فایل موردنظر شما ، فایل نقشه کشی هست باید طرحی که در این محیط رسم کرده اید را وارد محیط Drafting کنید ( که در جلسات آتی حتما توضیح آن را خواهم داد )


    همانطور که میبینید در هنگام ورود به محیط اسکچر شما با پنجره هایی مواجه خواهید شد .نترسید (!) میتوانید آن ها را به حاشیه کتیا ( ساید بار کناری و هدر !!) درگ کنید تا محیط منظم تر شود.
    این پنجره ها در واقع دستوراتی هستند که قرار است با آنها سروکار داشته باشیم.
    کتیا برای سهولت طراحی در این محیط، فرمان های مرتبط باهم را در یک تولبار قرار داده است ، برای مثال Sketch Toolbar یکی از اساسی ترین تولبار های محیط اسکچر است. دوستان توجه کنند که میتوانند تولبار هایی که از آنها استفاده نمیکنند و در واقع مزاحمت ایجاد میکند را به محیط داخلی درگ کرده و سپس دکمه ضربدر را بزنند تا دیگر تولبار نمایش داده نشود .( عکس زیر )





    نکته دیگری که هست اینه که ، اگر به اشتباه تولباری را از محیط حذف کردید ، نگران نباشید ، شما میتوانید با کلیک راست روی هر سایدبار سمت راست یا هدر یا فوتر (!) کتیا ( مطابق عکس زیر) تولبار هارا برگردانید



    خب همراهان عزیز، قسمت اولِ بخش اول به پایان رسید.

    جمعبندی قسمت اول :
    پس شما در این قسمت یاد گرفتید که چگونه وارد محیط اسکچر شوید ، و چگونه بتوانید تولبار هارا جابجا یا اضافه یا کم کنید.
    ویرایش توسط Azahed : 2017/07/31 در ساعت 15:14
  6. 2
  7. #4
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16
    • معرفی تولبار ها ( قسمت اول )


    در این قسمت به معرفی تولبار هایی که بیشترین کاربرد را در طراحی برایمان خواهند داشت ، میپردازیم :)
    1- تولبار Sketch Tools :
    این تولبار در دل خود دارای 5 فرمان هست که 3 فرمانش بیشتر به کار ما خواهد آمد( به عکس زیر توجه کنید ) :
    1-1- فرمان Grid
    وقتی این فرمان فعال باشد ، صفحه طراحی ما بصورت شطرنجی ظاهر خواهد شد.

    2-1- فرمان Snap to Point
    یک توضیح مختصری بدم درمورد صفحه شطرنجی، ببینید همراهان عزیز ، در حالت استاندارد فرمان اسنپ تو پوینت به طور خودکار فعال است ، اگر این فرمان فعال باشد ، ما فقط میتوانیم خطوط یا دایره ها و... را فقط در نقطه همرسی خطوط عمودی و افقی رسم کنیم ( البته میتونیم با مختصات دهی ، خیلی ساده تر و دقیق تر رسم کنیم که اگر به مختصات دهی عادت کنید ، دیگر این فعال بودن این فرمان اذیت کننده نخواهد بود )

    اگر این فرمان را غیرفعال کنیم میتوانیم آزادانه در هرکجای صفحه ، اشکال را رسم کنیم .
    3-1- فرمان Construction
    این فرمان هم به جهت ندید کردن شکل یا منحنی یا خط ، استفاده میشود.

    2- تولبار Profil
    از این تولبار برای کشیدن شکل های مختلف ، منحنی ها ، خط ها و... استفاده خواهیم کرد. (به تصویر زیر دقت کنید )

    1-1- فرمان Profil (شماره1)
    ما با استفاده از این فرمان میتوانیم خط ها ، منحنی های متوالی و بهم پیوسته رسم کنیم. برای استفاده هم به راحتی روی این فرمان کلیک میکنیم بعد روی صفحه طراحی ، از یک نقطه ( ترجیحا نقطه مبدا ، برای سهولت کار ) کلیک چپ کرده و کشیدن خط را شروع میکنیم. در طی کشیدن خط ، اگر ما بخواهیم از نقطه ایکس 1 به نقطه ایکس 2 خطی رسم کنیم ، روی نقطه ایکس یک کلیک چپ خواهیم کرد سپس روی نقطه ایکس 2 برای پایان دادن به فرمان ، یا دابل کلیک میکنیم یا دوبار متوالی دکمه ESC را میزنیم یا مجددا روی فرمان کلیک میکنیم تا فرمان خاتمه یابد.

    وقتی ما فرمان پروفیل را انتخاب کنیم ، یک پنچره وسیع بوجود خواهد آمد که در آن یک سری فرمان های دیگر و همچنین اعداد قابل تغییری را در آن مشاهده خواهید نمود.

    2-1- فرمان Rectangle (مستطیل !)
    ما از این فرمان برای کشیدن مستطیل استفاده خواهیم کرد ، برای استفاده از این فرمان ، روی آن کلیک میکنیم و سپس در یکی از نقاط صفحه هم کلیک میکنیم تا فرآیند کشیدن مستطیل شروع شود سپس به کمک ماوس ، مستطیل دلخواه را رسم میکنیم ( روش مختصاتی : ببینید دوستان عزیز ، وقتی شما روی هریک از این المان ها کلیک میکنید ( مطابق اولین تصویر بعد این بند ) پنجره جدیدی ( Sketch tools ) ایجاد میشود که مختصات نقطه را بر حسب H و V نشان میدهد ، شما بر حسب نموداری که در مبدا دارید ، میتوانید مختصات شروع و پایان، طول و عرض مستطیل را دقیقا همانجا تعیین کنید تا دیگر اذیت نشوید ( برای جابجایی سریع بین آن اعداد متغییر مثل طول و عرض و اعداد مختصات ، از کلید TAB کیبورد استفاده میکنیم ، ) این روش جدا سرعت کار را بالا میبرد و درصد خطا را کاهش میدهد. )
    دوستان توجه کنند که میتوانند با دابل کلیک روی اضلاع مستطیل، اندازه آنها را هم تغییر دهند.( به تصویر زیر دقت کنید )



    3-2-فرمان Oriented Rectangle
    این فرمان هم برای رسم مستطیل استفاده میشود ولی به گونه ای متفاوت. در اینجا ما سه نقطه تعیین میکنیم و مستطیل را رسم میکنیم ، تنها تفاوت ما به این برمیگردد که اضلاع مستطیل میتواند هر زاویه ای با محور های مختصات داشته باشد که در فرمان بالا ، فقط میتوانستیم موازی رسم کنیم.
    4-2- فرمان Parallelogram
    با این فرمان هم همانند بالایی میتوانیم متوازی الاضلاعی با زاویه های دلخواه رسم کنیم.
    5-2- فرمان Elongated Hole
    حالت کلی این فرمان به این گونه است که از دو نیم دایره تشکیل شده به همراه دو خط مماس بر نیم دایره ها که میتوانیم طول خط ها و شعاع نیم دایره هارا تغییر دهیم.برای رسم ابتدا باید مراکز دو نیم دایره و زاویه خط واصل مراکز را روی صفحه تعیین کنیم که همانند مراحل قبل میتوانیم طی انجام این عمل از اسکچ تولز تغییر بدیم .
    مواردی که در این فرمان میتوانیم وارد کنیم عبارتند از : Radius (شعاع ) - (H.V) مختصات مرکز اولین نیم دایره ، طول خط مرکز دو نیم دایره (L) و زاویه خط واصل (A)
    6-2- فرمان Cylindrical Elongated Hole
    شکل حاصل از این فرمان تقریبا مشابه فرمان قبلی است ، تفاوت صرفا در این هست که خط واصل مراکز نیم دایره ها به جای خط مستقیم ، کمان(Arc) از یک دایره است. حال برای رسم این شکل اولا باید مرکز کمان واصل را مشخص کنیم که بدین منظور در یک نقطه دلخواه از صفح کلیک میکنیم سپس با جابجاکردن موس مشاده میکنیم که دایره ای بصورت خط محور برای ما نمایان میشود که این دایره در واقع کمان واصل نیم دایره هاست که در مرحله اول بصورت کامل دیده میشود .( اولین تصویر بعد این بند ) برای تعیین شعاع این دایره بصورت دقیق باید اندازه شعاع را در کادر مقابل حرف R بنویسیم و دکمه اینتر را بزنیم. سپس باید قسمتی از کمان را که میخواهیم برای ما باقی بماند مشخص کنیم ، که این کار با کلیک کردن روی نقاط ابتدایی و انتهایی کمان ( مراکز نیم دایره ها) انجام میشود. آخرین مرحله نیز تعیین شعاع نیم دایره هاست که برای انجام این کار بصورت دقیق باید مقدار دلخواه را درمقابل کلمه Radius در Sketch tools وارد کنیم و اینتر را بزنیم تا شکل ترسیم شود.


    7-2-فرمان Keyhole Profile
    شکل نهایی این فرمان شبیه سوراخ کلید است. در این فرمان یک نیم دایره بوسیله دو خط موازی به کمانی از یک دیگر متصل شده است. برای استفاده از این فرمان ، پس از انتخاب آن ابتدا باید مراکز دو دایره را مشخص کنیم که با دوبار کلیک در صفحه میونیم این کار را انجام دهیم ، بعد از انتخاب نقطه اول یک خط محور برای ما ظاهر میشود که نمایانگر فاصله مراکز دو دایره است و میتوانیم طول و زاویه این خط را در اسکچ تولز به ترتیب در کادر های مقابل حرف L , A وارد کنیم ، با این کار نیازی به تعیین نقطه دوم نمیباشد پس از تعیین محل دایره ها نوبت به تعیین شعاع آنها ( با جابجا کردن موس) است که باید ابتدا شعاع نیم دایره کوچک تعیین شود سپس دایره بزرگ.

    8-2- Hexagon
    این فرمان مخصوص کشیدن شش ضلعی های منتظم است ، برای ترسیم این شکل ابتدا مرکز آن را با کلیک کردن در صفحه و یا دادن مختصات در اسکچ تولز تعیین میکنیم سپس با جابجا کردن موس به مقداری که دلمان میخواهد شش ضلعی را ترسیم میکنیم.

    9-2- فرمان Centeral Rectangle
    این فرمان هم مانند Rectangle برای کشیدن مستطیل میباشد ولی با این تفاوت که به جای شروع مستطیل از راس ها ، مستقیم از از مرکز ( تقاطع قطر ها) شروع میشود و با انتخاب یک رای آن پایان میابد و برای ترسیم دقیق تر میتوانیم در اسکچ تولز طول و عرض را تعیین کرد.
    10-2- فرمان Center Parallelogram
    این فرمان مختص کشیدن متوازی الاضلاع است. برای استفاده از این فرمان ابتدا باید دو خط (یا محور) داشته باشیم . روی فرمان مورد نظر کلیک میکنیم و دو خط موردنظر را انتخاب میکنیم ، سپس میبینیم که فلش موس به یکی از راس های متوازی الاضلاع متصل است و با جابجا کردن موس به یکی از راس های متوازی الاضلاع در ابعاد دلخواه رسم کرد.
    *دوستان توجه کنند که خط ها یا محور هایی که در ابتدای انجام این فرمان انتخاب میکنیم ، خط هایی هستند که اضلاع متوازی الاضلاع با آنها موازی میباشد و مرکز متوازی الاضلاع محل برخورد این 2 خط میباشد.

    ادامه در پست بعد...
  8. 1
  9. #5
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16
    11-2-فرمان Circle
    با این فرمان درواقع دایره میتوانیم رسم کنیم . برای رسم دایره ، ابتدا روی فرمان کلیک کرده سپس روی صفحه طراحی کلیک میکنیم تا فرایند شروع شود. با جابجا کردن ماوس میتوانیم شعاع را تغییر دهیم البته توجه داشته باشید که میتوانیم از اسکچ تولز هم داده هارا تغییر دهیم.
    12-2- فرمان Three Point Circle
    این فرمان برای رسم یک دایره گذرنده از سه نقطه میباشد که این نقاط را با کلیک های پی در پی در صفحه ایجاد میکنیم.برای رسم این ، ابدا باید اولین نقطه را تعیین کنیم ، که با کلیک کردن در صفحه انجام میشود و به همین ترتیب ، 2نقطه دیگر را نیز تعیین میکنیم و سپس ناظر این میشویم که دایره مورد نظرمان دقیقا از 3نقطه دلخواهمان عبود کرده است. برای تغییر داده های این فرمان نیز میتوانیم از اسکچ تولز استفاده کنیم.
    13-2- فرمان Circle Using Coordinates
    با انتخاب این فرمان ، برایمان یک پنجره تحت عنوان Circle Definition باز میشود و مشاهده میکنیم که در کادر Center Point دو تب با نام های Cartesian و Polar هستند. میتوانیم برای کشیدن دایره از دو قسمت هم استفاده کنیم ، توجه کنید :
    1-13-2- روش Cartesian : برای رسم دایره با اسفتاده از این روش ابتدا باید درکادر های H و V مختصات مرکز دایره موردنظر را تعیین کنیم و در کادر مقابل Radius هم شعاع دایره را تعیین کنیم و با OK کردن ، دایره هارا رسم کنیم

    2-13-2- روش Polar در روش Polar یا روش قطبی ما با وارد کردن مختصات مرک زدایره به صورت قطبی و تعیین شعاع دایره ، رسم میکنیم. در کادر Radius بالایی فاصله ی مرکز دایره تا مرکز مختصات را وارد میکنیم و در کادر Angle زاویه مرکز مختصات نسبت به محور افق را وارد میکنیم. در کادر Radius پایینی شعاع دایره را وارد میکنیم ، با کلیک بر روی OK دایره موردنظر رسم میگردد.

    14-2- فرمان Tri-Tangent Circle
    این فرمان برای رسم دایره ای است که بر سه المان مختلف به طور همزمان مماس باشد. برای استفاده از این فرمان حتما باید درصفحه حداقل 1المان یا یک شکل دلخواه وجود داشته باشد. میتوانیم برای رسم شکل با این فرمان ، محور های H و V را هم انتخاب کنیم. برای رسم بو سیله این فرمان نیاز به اسکچ تولز نیست و با انتخاب سه المان دایره رسم میشود.

    15-2- فرمان Three Point Arc
    این فرمان برای رسم کمان هایی از یک دایره است که از 3 نقطه دلخواه عبود میکنند. در واقع این فرمان تقریبا ماشبه Three Point Circle میباشد با این تفاوت که در اینجا میتوانیم کمانی از یک دایره را رسم نماییم و قادر به ترسیم یک دایره کامل نیستیم. برای استفاده از این فرمان همانند فرمان قبلی عمل میکنیم.

    16-2- فرمان Three point arc starting with Limits
    این فرمان کپی فرمان بالایی هست (!) ولی تفاوت های ظریفی در سرشت آنها نهادینه شده ! در فرمان قبلی ما سه نقطه ای که کمان باید از آن عبود میکرد را مشخص میکردیم یعنی نقطه ابتدا ، میانی و نقطه پایان . ولی در این فرمان باید به ترتیب نقطه ابتدایی ، نقطه پایانی و سپس نقطه میانی کمان را انتخاب نماییم. این نقاط و شعاع کمان را همانند سایر فرمان های اخیر میتونیم از اسکچ تولز تعیین کنیم.

    17-2- فرمان Arc
    این فرمان هم صرفا برای رسم کمانی از دایره هست. روش رسم هم ساده هست. کلیک میکنیم سپس با جابجایی ماوس ، کمان را تعیین میکنیم.

  10. 1
  11. #6
    Azahed
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    2017/06/30
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    313
    سطح
    6
    313 امتیاز ، سطح 6
    26% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 37
    99.8% فعالیت
    دستاورد ها:
    7 days registeredTagger First Class250 Experience Points
    1
    16
    18-2- فرمان Spline
    میتوانیم به کمک این فرمان هر نوع منحنی را رسم کنیم. در این فرمان ، تمرکز اصلی روی نقاطی هست که روی صفحه میگذاریم و خم اصلی بر اساس آن رسم میشود یعنی هرچه میزان نقاط بیشتر باشد ، خم ما نیز ساده تر رسم خواهد شد.اگر مشاهده کردیم که منحنی ما به درستی رسم نشده میتوانیم با جابجا کردن نقاط منحنی ، آن را درست کنیم. وقتی روی Spline کلیک میکنیم پنجره ای باز میشود که در کادر سفید بالایی ، ستون اول ( Point) تعداد کل نقاط را میدهد ، ستون دوم (Tangent ) هم قید مماسی را میگوید.


    *دوستان توجه کنند اگر قید مماسی را میخواهند فعال کنند باید اول نقطه مورد نظر را از پنجره بالایی انتخاب کنید بعد در قسمت پایین تیک قسمت Tangency را بزنید تا قید مماسی اعمال شود.
    ستون سوم هم مربوط به Curvatures هست که مانند ستون قبلی در آن کلمه NO را فقط مشاهده میکنید. از این قسمت برای تنظیم شعاع منحنی ها استفاده میشود ، گزینه Curvature Radius که در پایینترین قسمت پنجره قرار دارد مربوط به این ستون است و درمقابل آن هم شعاع انحنای نقطه را نوشته است. برای ادیت این بخش نیز ابتدا باید گزینه Tagency را فعال کنیم ، توجه داشته باشید که بازه تغییر شعاع به موقعیت نقاط قبل و بعد آن بستگی دارد.
    همچنین زیر کادر سفید 4 گزینه هست که عبارتند از :

    Add Point After- Add Point Before - Replace Point - Close Spline

    وقتی که بخواهیم بعد از هر نقطه دلخواه از منحنی نقطه دیگیر جهت تنظیم دقیق تر منحنی اضافه کنیم ، از Add Point Before استفاده میکنیم و اگر این نقطه قبل از نقطه قبلی ایجاد شود از Add point befor استفاده میکنیم. حال اگر بخواهیم منحنی را به جای مشخصی از مختصات ببریم از replace point استفاده میکنیم و همچنین اگر بخواهیم منحنی باز مان را ببندیم و برای این کار بخواهیم کامپیوتر کمکان کند (!) از Close spline استفاده میکنیم.
    19-2- فرمان Connect

    به وسیله این فرمان میتوانیم نحوه اتصال خطوط به یکدیگر را بازنگری کنیم. این روش 5حالت محتلف ( در تصویر زیر خواهید دید ) برای اتصال منحنی ها دارد.

    سه فرمان از سمت راست خود حالت هایی از فرمان چهارم (Connect with a Spline ) هستند که بصورت پیشفرض توسط نرم افزار فعال میباشد.
    1-19-2 فرمان Connect with an Arc
    این فرمان 2المان مختلف را که قبلا رسم کردیم به کمک کمانی از دایره بهم متصل میکند به طوری که این کمان بر هردو المان مماس باشد ، اگر بخواهیم مشخصات کمان را تغییر دهیم کافی است روی آن دوبار کلیک کنیم و در پنجره Circle Difinition تغییرات لازم را اعمال کنیم.
    2-19-2 فرمان Connect with a spline
    این فرمان هم از 2المان مختلف را توسط یک Spline به م وصل میکند ، در بالا ذکر کردم که 3 فرمان دیگر درواقع حالت های مختلف این فرمان میباشند. برای دانستن فرق این 3 حالت ابتدا 2 المان در صفحه رسم کنید حالا به ترتیب فرمان های زیر را انتخاب کنید : Connect wiith an Arc -> Continuinty in point
    حالا آن 2 خط را که کشیدیم را انتخاب میکنیم. مشاهده خواهید کرد که یک خط جدید نقاط انتهایی خطوط قبلی را بهم متصل نموده است . درواقع حالت Continuity in point المان هارا با یک خط صاف بهم وصل میکند.
    بعد از وصل کردن خطوط بهم دیگر روی آن دابل کلیک کنید تا پنجره زیر برایتان باز شود.


    در این پنجره 2 کادر وجود دارد که هرکدام مربوط به المان های رسم شده ماا هستند.اگر حالت point را به tagency تبدیل کنیم درواقع با این کار اتصال دو خط به یکدیگر به وسیله یک خط صاف ، به یک Spline تبدیل میشود و میتوان از قسمت Tension ، میزان تقعر را تغییر داد. و وقتی نوع اتصال را Tengency-Tengency میکنیم ، درواقع انگار حالت دوم را Continuity in Tangency از اسکچ تولز انتخاب کردیم.
    حالا اگر ما بخواهیم نوع اتصال را از Tangency به Curvature تبدیل کنیم ، Spline وصل کننده مقداری تغییر خواهد کرد و روانتر خواهد شد. این حالت هم همان حالت سوم اسکچ تولز یا Continuity in curvature میبااشد که ما آن را از این طریق اجرا کردیم.
  12. 2
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •